HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.11.17. 19:51 valkoinen

88. nap: még pontosan 30 nap van hátra

 Tegnap nagyon hülye voltam, éjfélkor elkezdtem nézni az Ikreket, szóval fél 3-kor feküdtem le aludni. Az előadásnaplónak végül neki se álltam tegnap, finn házit írtam meg MSN-eztem. :) Viszont ma, az első szünetben megírtam a kétharmadát. Pedig már úgy voltam vele, hogy neki se állok, mert terjedelemben már rég túlhaladtam a minimumot (ilyen is ritkán van), és nem kötelező mindegyikről írni, természetesen. Reggel felkeltem, indultam volna el a suliba, éppen pakoltam a cuccaim, Ahyoung megkérdezi, hová mész? Öö, mondom, suliba... Tanulni? Mondom, nem, órára, mint minden szerda reggel. Jah, jó. Hát, most nem tudom, hogy eddig egyik szerdán se ébredt fel rám, és fel se fogta, hogy én hajnalban megyek ilyenkor, vagy csak most nem volt hihetetlenül képben. Érdekes, én pontosan tudom, melyik nap az, amikor korán megy el, és enyém a szoba, jeejee. :D Bár igaz, ő mindig úgy viselkedik, mintha egyedül lenne, szóval lehet, hogy ez neki kevéssé fontos. :D Reggel vettem ma új Fazer csokit, mentásat. :) Annyira amúgy nem volt klassz, nagyon kemény volt, de azért finom. :) Meg láttam fehércsokis Twixet, ezt smackkell kóstolni, hogy a reklámot idézzem. :D Észten kiosztották a fasza 0-s házimat. :D Reméljük, a jövő heti vizsgám jobban sikerül. :) Szókincses órán tanultunk új jövevényszavakat, bár ugye magyar meghatározással baromira nem használható rájuk ez, ilyen szavak, mint kingi = király meg mani = pénz, és hasonlók. :) A társadalom és kultúrás óra meg egész klassz volt, egészen emberközeli téma: a finn oktatási rendszer. Voltak azért újdonságok: pl. hogy az ingyen kaján kívül náluk is működik a sulibuszos rendszer, és szintén USA-hoz hasonlóan, itt is egyéni tanrend van. Valahogy az se tudatosult bennem, hogy 3 év csak a gimi. Jah, és megjegyezte a pasi, hogy vannak olyan diákok (kb. 7000), akik egyszerre elvégzik a szakközepet meg a gimit 4 év alatt! Milyen brutál már és milyen jó! 3 idegen nyelvet kell tanulniuk.

Most House-t fogok nézni, aztán igyekszem felkészülni normálisan a holnapi észt szóbeli vizsgára, végülis csak egy viszonylag rövid verset kell kiszótáraznom (ráadásul ott van a finn megfelelője is) meg átolvasom a párbeszédeket, holnap még úgyis gyakoroljuk vizsga előtt Justynával.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr422455689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása