HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.11.10. 19:39 valkoinen

81. nap: hogyan éljük túl a finn sötétséget?

 Tegnap este volt egy kisebb hóvihar, elég sok hó esett - tényleg, nem is csináltam róla képet, bár 99%, hogy lesz még akkora hó a hazamenetelig. Ahyoung-nal beszélgettünk a hóról, azt mondta, neki elég a kavics - érdekes. Észten kiosztotta a ZH-t, 4-es lett, szerencse. :) Azért haragszom magamra, hogy elszúrtam azt a tetvest ragozást, mert ismertem a szabályt (a "kék füzet"-et kellett végigragoznunk, a füzettel nem volt semmi baj, a kék viszont úgy néz, ki sinine, és a partitívuszhoz, kb. tárgyesethez kell hozzárakni egy e-t, és már kész is a többes számú tő, az egyes számmal nem volt semmi bajom, szóval siniste- lett volna a tő, én meg végig sinisete-t írtam, gondolom, belekeveredtem a vihikute-ba, mert így olyan jól hangzott :D ezért nem szeretem a mechanikus feladatokat, mert egy valamit elszúrsz, és dől az egész). Lett több olyan is, akinek hibátlan lett, meg több olyan is, akinek nullás... Justynának 2,, lett... Beszéltünk a szóbeli vizsgáról: tanulni nem kell rá szinte semmit, de ez nem jelenti azt, hogy automatice ötös lesz, tudniillik. Egy verset meg kell tanulni kívülről, és egy párbeszédet fel kell olvasni (nekem Justynával), viszont, az észt egy intonációs nyelv, ami azt jelenti, hogy ugyanaz a szó bizonyos hangsúllyal jelent mondjuk alapesetet meg részes esetet is, és az ilyeneket én utálom, és ha most ebbe nagyon belemegy, amit eddig nem is gyakoroltunk, akkor az vicces lesz - na, majd meglátjuk. Szókincses órán semmi extra, tanultunk szlengszavakat, klassz volt. :) Meg volt ez a sötétséges előadás, ami irtó rövid volt, 45 perc se. Na, megyek baromi gyorsan észt házit írni (nem írtam meg természetesen tegnap, hö-hö, ellenben az előadásnapló megvan!). Ilusat õhtu jätku!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr82439250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása