HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.11.03. 20:32 valkoinen

74. nap: már nincs téli idő :)

 8-ra mentem ma órára, előtte voltam boltban, és vettem finom Karl-Fazer csokit (meg elmaradhatatlan croissant-t, ugye :D), ami citromjoghurtos volt, mmm. :) Justyna ma nem jött észtre (most megtudtam, hogy írják a nevét, mert elküldtem neki az órai anyagot e-mailben), azt hittem, hogy majd egész órás gyakorlás lesz, és majd sokat kell észtül beszélni, aztán szerencsére nem kellett, csak ő magyarázott. Holnap ZH, szokás szerint semmit se tanultam rá, suliból most értem haza, megvacsoráztam, és most le kell mennem boltba, mert elfogyott a szappan... Viszont beszéltünk az észt szóbeli vizsgáról végre, állítólag valami párbeszédeket fogunk kapni, meg meg kell tanulni egy verset vagy mondókát (eddig tanultunk egy egysorosat, nem tudom, hogy az ér-e, vagy az összes ilyen rövid lesz? :D), de azt mondta, majd holnap beszél róla többet. Az ebéd gyakorlatilag virsli volt, a finnek, mint írtam már, nagyzolva, kolbásznak hívják, nem mintha az sokkal érdekesebb ebéd lenne. :) Finnen semmi extra nem volt, tanultunk pár értelmes szót. Finn társadalom és kultúrán gyakorlatilag művtöri volt, sok templommal és sok festménnyel. És a néninek (igen, anya, néni, mert öreg, tehát nem nő, max. nyanya lehetne de az tiszteletlen, és annyira öreg nem volt, a hölgy szó pedig sznob), aki az előadást tartotta, nem jutott eszébe egy angol szó, kérdezte a másik finntől, hogy a pilakuva az mi angolul, és én tudtaaam! Caricature :) De mivel csak halovány sejtelmeim vannak, hogy kell kimondani angolul, meg egyébként se vagyok olyan, plusz az utolsó sorban ültem a nagyelőadóban, ahol voltunk vagy 100-200-an (micsoda nagyvonalú becslés), ezért inkább nem ordítottam a megoldást. :) Na, most gigagyorsan elhúzok tanulni. Ilusat õhtu jätku!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr582420961

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása