HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.10.27. 20:11 valkoinen

67. nap: tegnap életemben először ettem szusit

 Nem volt hatalmas élmény, nem tudom, miért rajonganak érte az emberek. Amúgy, ma, amikor mentem suliba negyed 9-re, tűnt fel, hogy már nem igazán van világos reggel, a net szerint 8.40-kor kel a nap, 2 hete, amikor mentem észtre, még nem volt ilyen feltűnő, vagy nem tudom, és mivel 17.38-kor sötétedik, ezért mikor én 19.45-kor végzek, már sötét is van, jó, nyilván azért felfogom a tanteremben és a kajáldában, hogy világos is volt ma, bár a kajáldában éppen az ablaktól legtávolabb ültem egy kabinetben, aminek ez ideáig nem ismertem a kis szoba jelentését, de olyan is van neki, néha le van foglalva mindkettő vagy az egyik, gondolom, ha van valami konferencia, ilyesmi, de ha nincs, akkor mi is ülhetünk oda. Észten ma beszéltem (és beszéltünk) pár mondatot észtül, nem haltam bele, bár tőlem szerintem a többieknél kevesebbet kérdezett (hol születtem, az hol van, ilyenek). Aranyos, hogy kímélni akar. :) Justiina ma nem volt órán, pedig őt is fel akarta szólítani a tanár. Jaj, tényleg, van észt házi is holnapra, sok egyéb mellett kell verset hallgatnunk neten, khm, hogy vágjuk a kiejtést, nem tudom, mennyire érdekes próbálkozás ez, amikor 3 hét múlva (!!) vége a sulinak (illetve csak az észtnek meg az irodalomnak - érdekes...). Finn szókincses óra egész klassz volt, tanultunk megint szólásokat, a sajátomra megint nem jöttem rá, a többire majdnem mindre rájöttem volna, ilyen az én formám. :) Tanultunk gyümölcsneveket, elképesztő, hogy mennyire nem vágom őket (ribizli, egres, plusz olyan finn gyümölcsök, amik azt se tudom, mik magyarul). Na, de majd év végére okos leszek (reméljük). :) Szóval viszonylag hasznos volt az óra. Este meg finn társadalom és kultúrás óra, aminek 99%-a rém unalmas volt: technológia és találmányok Finnországban.

Ma írtam előadásnaplót a suliban! Már csak 2 sor, és befejezem a múlt heti anyagot, és akkor már csak az e heti lesz, szóval nagyrészt behoztam magam. Sóhaj. Ellenben nagyon fáradt vagyok már most. Ilusat õhtu jätku!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr622403684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása