HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.10.05. 16:12 valkoinen

45. nap: a felkészületlenség élő szobra :)

 Merthogy ma 1, azaz egy darab órám volt (nagyon szeretem a keddet :D), finn nyelvóra, amiből kaptunk házit, keresztrejtvényt egy lapon mára meg a tankönyvből. A keresztrejtvényt megcsináltam tegnap, és ma otthon hagytam :D, a tankönyves feladatokat pedig elfelejtettem megcsinálni :DD. Szóval ász vagyok. Óra előtt ebédeltem, a főfogás már ismerős volt számomra, mondjuk, hogy sült hal zöldségekkel, ellenben a köret... az angol neve casserole with potato, amit a google rakott krumplinak fordít, a finn neve meg Yrtti-viipaleperuna (yrtti: fűszer, viipale: szelet, peruna: krumpli). A viipale mindössze szerintem arra utal, hogy szeletelve van a krumpli, tehát nem hasáb és nem püré és nem egész (mint ez utóbbi a leggyakoribb a finneknél). Szóval fűszeres krumpli. De a rakott krumpli annyira nem áll messze a valóságtól, csak hát nem volt benne hús meg tojás. És ennyi volt a napom. Hazajöttem, híreket olvastam, jah, örömmel jelentem be, hogy befejeztem tegnap az előadásnapló első előadásának naplóját (hát, ezt jól megaszontam :D). Úgyhogy ma állhatok neki a következőnek, ami igencsak jó lenne, mert már az ötödiket kéne írnom. Hervasztó. Az otthoni dolgaimnak neki se álltam, még lógok e-mailekkel tanároknak, a szakdogám sehogy se áll, érdekes lesz ez a félév, nem lesz olyan laza, mint az előző kettő. És az a baj, hogy így, hogy másfél hónapja itt vagyok, nem érzem, hogy megérte a szenvedés, szép és jó, hogy kijöhettem, de a hasznosságából nem sokat érzek. Sok a duma, nekiállok tanulni. Ilusat päeva jätku, azaz további szép napot (észtül természetesen :D)!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr112347088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása