HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.10.03. 21:16 valkoinen

43. nap: szülihétvége utolsó felvonása

 Elfáradtam ebben a két napban. Lehet, hogy az is közrejátszott, hogy kicsit beteg voltam/vagyok (ma már jobban vagyok, szerencsére), meg lehet, hogy az is, hogy mostanában, ha tehettem, későn keltem, tehát általában 10, fél 11 magasságában, most meg 9-kor keltem meg fél 9-kor, sok(k) volt ez nekem, holnap meg 9.45-kor kell, mert mosnom kell. Nehéz az élet. :) Lehet, hogy csak puding vagyok, hogy nem bírom a múzeumozást, mászkálást (emlékszem, már gyerekkoromban is problémák voltak ebből, mindig nyűglődtem :D). De én egy 4. variációra tippelek, szerintem kimerítő, és egyrészt hülyeség 2-3 (2.5) napba bezsúfolni gyakorlatilag a város (összes múzeumá)t, mert csak, hogy lejárassam őket kicsit :D, Simonyi Erika meg Torontáli Zoltán azt írja a Finnország-útikönyvben (ami amúgy nagyon hasznos és jó, szeretem), hogy hát el lehet tölteni Tamperében pár napot. Szerintem ez köcsög dolog, és végtelenül leegyszerűsítő, és nagyon a fogyasztói társadalom tagjának kell lenni ahhoz, hogy azt mondjam, hogy én 2 nap alatt megismertem a várost, és szerintem van benne ilyen kipipálhatnék is. Én nem néztem meg az összes múzeumot így sem, volt több olyan is, amin végigrohantam, és nagyon elfáradtam, szóval szerintem sokkal több idő kell ahhoz, hogy megismerjük a várost - vagy legalábbis nekem több kell. Szóval ma fél 9-kor keltem, tegnap tök hulla voltam ahhoz is, hogy kitaláljam, hogy mikor-hová menjek. Reggel alig bírtam felkelni, mondom, leszarom, kelek 10-kor. Forgolódtam pár percet az ágyban, na, mondom, nem, felkelek - a(z átkos) lelkiismeret... De így is "elkéstem", nem tudom, mivel tököltem el az időmet, gondolom, a szokásos hírek. Szóval 10-kor indultam el. Először a Vapriikki múzeumközpontba mentem, ahol első körben az 1918-as polgárháborúról néztem meg egy kiállítást, halott kisgyerekek fényképe, kellemes volt így reggel... Aztán voltam a cipőmúzeumban, ahol megdöbbenve tapasztaltam, hogy már a század első pár évtizedében is tök klassz cipőket hordtak! Aztán volt jéghoki-kiállítás, engem annyira nem hozott lázba. Aztán játékkiállítás, az jó volt, néztem finnül Tininindzsa harciteknőst. :D Aztán volt találmányos kiállítás, az se érdekelt túlzottan. Utána volt egy Tamperéről, nem rémlik belőle semmi fantasztikusan érdekes. Aztán volt egy kiállítás, aminek az volt a címe, hogy a Medve éve. És nagyon jó volt! Voltak játékmacik, meg medvecsontváz, meg hogy milyen ünnepek kötődnek a medvéhez (mikor van a szülinapja meg ilyenek), milyen tabunevei voltak (rengeteg!), a bocsok életéről, macis fényképek, macis versek, nagyon tetszett. :) Aztán elmentem a Werstas munkásmúzeumba, ahol volt egy negyedórás körbevezetés, volt egy alapkiállítás a munkásság mindennapi életéről (sportolás, munkásdalok stb.), volt textilipari kiállítás, ahol lehetett tapogatni az anyagokat, meg láthattuk, hogy milyen növényből készülnek, volt egy fényképkiállítás, az tetszett. Aztán gőzgépmúzeum, érdekes volt, de gyorsan meguntam. :D Aztán 2-re mentem a rendőrségre, volt rendőrkutya-bemutató. :) Ott találkoztam Katkával, meg a szlovák barátnőjével. És tök jó volt, volt egy rendőrkutya, aki a motor oldalkocsijában ült!! Annyira édes volt, volt rendőrsapkája meg szemüvege. :) Aztán elmentünk a Sumeliusklubba, ahol volt fénykép"kiállítás" meg képeslap-"kiállítás", amit azért teszek idézőjelbe, mert nagyon kevés volt, kb. 10 perc alatt megnézhető. Utána az ásványmúzeumba mentem, ami nagyon klassz volt, csak kicsi, de tömény, 7000 ásvány volt. Majd oda szerintem visszamegyek, venni valami nyakláncot vagy valamit, bár azt Magyarországon is lehet, nemtom. :D Aztán voltam a tamperei művészeti múzeumban, ahol kortárs festők voltak, nem tettek rám nagy benyomást. Volt egy, akinek voltak mindenféle visszatérő szimbólumai, mint a női nemi szerv (természetesen), krokodil, madár, kék szem. És látszott, hogy nagyon mondani akar valamit a képeivel, néha értettem, néha nem. De szerintem inkább írnia kéne. Voltak ilyen nagyon kubistaszerűek, felejthető... Meg volt egy, aki mindent lefestett-lerajzolt ezerszer, és nem nagyon tértek el, pl. önmaga vagy 15x, macska vagy 10x (Zsuzsa!!), tenger, nagyváros. Utolsó állomás pedig a Pyynikki kilátó volt, állítólag itt gyülekeznek a motorosok, és valóban, mindig volt ott 1-2, de gyakran cserélődtek. Ennyi. Ma se tanultam egy bötüt se. Ilusat õhtu jätku!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr842342398

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása