HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.09.09. 16:28 valkoinen

20. nap: Mosó Masa mosodája

 Még nem mostam, majd 6-kor, de nem szabad elfelejteni, nagy harcok vannak a mosásért, 2 nappal előtte be kell írni magad A Nagy és Szent Könyvbe, hogy legyen helyed. Első óra nyelvtöri volt, nem tudom, akarom-e teljesíteni. :D Ugyanis vizsga + vagy 100 oldalból plusz vizsga/10 oldalas esszé. Egyik se szimpi. De majd meglátjuk... Jövő hétre kitalálom. Most írtam Kubínyinak így is, hogy leadhatom-e az irodalmat... Remélem, igen, mert azt nagyon nem akarom. Ezt csak eléggé nem. Amúgy egész élvezetes volt az óra, volt PPT, és így azért én is jobban felfogom, miről van szó... A végén Sajnovicsról meg Gyarmathiról tanultunk. Egyrészt vicces is volt, másrészt meg a végén átmentünk magyarórába, mert tanította, hogy kell kiejteni a neveket. :D Én meg csak ültem a helyemen, majd megszakadtam magamban, még a Jánost hajlandó voltam kimondani, de utána gyakorolták az 'a' betűt, azt már úgy kihagytam. :D Utána ebéd. Ezren voltak, és végül ma sem ettem "borsólevest", hanem csirkemellet ananászos-sajtos szószban. A szokásost mondom erre is: érdekes, ehető. :) Utána a tegnapról elmaradt észt házimat igyekeztem megcsinálni, de alig találtam meg a testrészek nevét... Úgyhogy már most nem tetszik az észt nyelv, tényleg, kell írnom az észteseknek, hogy linkeljenek már nekem észt netes szótárt (meg asszem morfológiai elemzőre is szükségem lesz - éljen az uráli nyelvcsalád...). Daniel nem volt órán. :) Mondjuk, ütközésünk van egy finn órával, de ezt eddig is tudta... Igeeen, és most elköszönök észtül, ami majdnem ugyanaz, mint finnül: nägemist! Finnül: näkemiin! És azért vicces, mert az észtek a g-t k-nak ejtik, de azért van ám k-juk is. Úgyanolyan hülyék, mint a svédek. Na, most már tényleg nägemist! :)

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr52283084

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása