HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.08.26. 14:59 valkoinen

6. nap: az első igazi finn kaja :)

 Ma az eddigiekhez képest nagyon korán keltem, 6.45-kor, mert tegnap este nem tudtam mosni, ugyanis előkerült a mosókönyv, és már nem volt hely. Gondoltam, kevés olyan mazochista ember van, hogy felkel korábban azért, hogy moshasson, de rajtam kívül akadt még pár. :) Szerencsére egyben vannak a ruháim, finom öblítőtől illatozik még most is a szoba, mikor e sorokat írom. :) Pedig noname finn lidl-s cucc, de bejön, lájkolom úgymond. :) Sajnos, a szárítás már nem sikerült, mert csak egy adagot tudtam betenni, utána a másik csaj használta, akit egyébként tegnap reggeliről ismertem, asszem hongkongi, töri szakos (Rebeka). Amúgy ő se tudta, hogy kell használni a szárítót, szóval mégsem olyan egyszerű, mint Ahyoung mondta. :) Elbénáztuk (bár inkább a csaj csinálta helyettem, pedig kivételesen igazán megpróbáltam volna :D), valami nagyon sok percre állítottuk le, úgyhogy simán szárította a cuccaim vagy 45 percet, pedig kicsi adag volt. És nyomi az a gép, mert a mosógéppel ellentétben, nem mutatja, hány perc van hátra. Végül csak fél 9-re készültem el, mert közben kitaláltam, hogy akarok egy másik adagot is mosni, de mire leértem a cuccal, Rebeka már használatba vette. Míg vártam, olvastam így hajnalban egy kis szakdogás könyvet (Aronson: Történtek hibák, de nem én tehetek róluk). Ma viszont nem kaptunk reggelit, és teát se láttam, úgyhogy kávét kellett innom. Ráadásul egyedül mentem, mert Ahyoung meg elaludt. Úgyhogy egyedül kortyolgattam a kávémat, közben az egyetemi újságot olvastam. Az első előadás a kulturális sokkról szólt, nagyon érdekes volt. A második meg az egyetem egészségügyi szolgáltatásairól, ez viszont hihetetlenül unalmas volt. Utána kajaszünet, valami bizarrul kinéző, viszont finom halat ettem krumplival meg paradicsomsalátával, és zsákmányoltam otthonra kenyeret, mert 3 szelet ingyen van, szóval pont jó lesz reggelire meg vacsira. ;) Reggel még voltam az erasmuskoordinátornál, aláírattam a Learning agreementet, viszont a Certificate of registrationt nem tudtam kinyomtatni, úgyhogy lesz még egy köröm nála holnap... Próbáltam kinyomtatni a kajaszünetben, de nem tudtam a Basic user accountom felhasználónevét, így pedig nem tudom használni a gépeket... És most, hogy ezt leírom, jöttem rá, hogy megkérdezhettem volna a velem lévő magyar csajt (Nyirfa Éva), hogy nincs-e nála a sajátja. Na, már mindegy... Meg feliratkoztunk a szombati buszos városnézésre. Kérhettünk volna kitűzőt (Puhe minulle suomea! Beszélj hozzám/nekem finnül!), de elfelejtettük. Majd máskor. Bár értelme nem nagyon van: akiknek ilyen van, a 99%-a nem beszél finnül szinte semmit... Szuvenírnek mondjuk jó. :) Az ebéd utáni első előadás címe: Get to know Finnish society and culture: services and events by SITR (= Studying In Tampere Region). Azt hittem, hogy ez nem fog érdekelni, de lehet, hogy majd veszek fel tőlük egy angol nyelvű órát, ami nem meglepő módon a finn társadalomról és kultúráról fog szólni. :) Következő félévben lesz egy Mai finn kultúra című óránk, hátha elfogadják. Bár az lehet, hogy problematikus, hogy ez angol. Mondjuk ha Szíj Enikő tartja majd, akkor meg magyarul lenne, szóval... :) Meg így érdekes, mert lehet rá kapni egy kreditet, akkor csak részt kell venni az órákon, viszont akkor nem kapunk jegyet, hanem megfeleltet. Ha 2 kredit, akkor vizsgázni kell belőle. Ha 3, akkor vizsga + esszé. Nem tudom, mennyire tudnék angolul vizsgázni. :) Az utolsó előadás pedig az egyetemi könyvtárról szólt, ami elég unalmas volt, viszont hétfőn 12.15-től lesz körbevezetés. Aztán hazajöttem Évával, Ahyoung még elment valahová, most meg szaunázik. Hívott, hogy menjek én is, de nem hoztam fürdőruhát, igen, rendkívül okos vagyok. :) Bár én annyira nem vagyok közösségi szaunázó, inkább csak egy-két emberrel szeretek. Este lesz welcome party... Hát, nem tudom. Annyira nincs kedvem hozzá, mert szar zene lesz meg táncika meg drága, én meg nem vettem meg előre a jegyet, úgy olcsóbb (lett volna). Akarok beszélni Katkával, hátha ő se akar menni. :P Lehet, hogy inkább elmegyek kószálni egyet, én, a magányos farkas. :) Ma még mennem kell boltba, mosogatószert meg vacsit-reggelit venni. Jah, amúgy tegnap próbáltam felvenni az órákat az itteni ETR-ben/Neptunban (Nettiopsu), de nem láttam az enyémeket... Vicces. Na, megyek, olvasom a szakdogás könyvet, meg teszek még egy vad kísérletet a Nettiopsuval.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr622249684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása