HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.08.25. 18:18 valkoinen

5. nap: tegnap volt az első telihold az ötből - a következő még messze...

 Jahm. Tegnap volt. Akartam róla képet csinálni, de elfelejtettem. Mondjuk, még ma is telihold. Lehet, hogy le kéne fényképeznem még ma, legalább sétálok egy kicsit, mert abszolút gáz, hogy még mindig nem voltam nevezetességeket nézni, vagy ha nem is múzeum, legalább valami átfogó hangulatot kéne szerezni, mondjuk jövő héten elvileg semmi dolgom, úgyhogy max. akkor pótlom a hiányosságaimat. Ma is szokásos reggelivel nyitottunk, még maradt a tegnapi finom szendvicsből, úgyhogy inkább azt ettem pulla helyett, mert holnap meg holnapután úgyis megint (voisilmä/tulivuori)pulla lesz (voi/silmä = vaj/szem, mindkettő finnugor alapszó :) // tuli/vuori = tűz/hegy = vulkán). Azért vulkán meg szem, mert a közepén-tetején van egy lyuk, csak ez annyira nem tűnt fel az első alkalommal. Google a barátunk, kinyomoztam. Reggeli után csupa unalom: bemutatkozott minden tanszék, persze az enyém nem, mert én vagyok az egyetlen cserediák. Úgyhogy közben Katkával beszélgettem. :) Az ebéd előtti utolsó előadásról viszont azt hittem, hogy érdekes lesz, mert elvileg a finn órákról szólt volna, illetve arról is szólt, csak nem volt érdekes, informatív. Mindössze annyira volt jó, hogy megláttam, ki lesz a tanár. Aztán elmentünk kajálni. Valami mexikói rizses cucmót ettem, egész jó volt, azt hittem, majd szörnyűek lesznek a finn kaják, bár jah, végülis volt 3 menü, és egyik sem tetszett... :) A durva az, hogy elég csípős volt, pedig mindenhol azt hallani, hogy a finn kaják mennyire fűszertelenek (és erre mondta Gege, hogy jó, de ez mexikói! :) Tény.). Az ebéd utáni első előadást egy Varga András nevű ember tartotta, gondoltam, hogy odamegyek hozzá, de gyorsan elspurizott, úgyhogy ennyi. A következő 2 előadás megintcsak érdektelen volt: az első arról szólt, hogy hogyan vehetünk fel kurzusokat más egyetemen, ami engem annyira nem mozgat; a másik meg a suli IT szolgáltatásairól szólt, ami szintén nem érdekel, mert van net a koliban. Aztán a Language Centre-ről (Kielikeskus :)) volt előadás, hogyan lehet ott egyedül tanulni. Ez jó volt, asszem fogok járni angolozni-finnezni, bár nem tudom, mikor, mert elég normáltalan időpontban van nyitva, 11-17-ig, és ekkor kb. én is suliban leszek, de mivel úgy tűnik, hogy pénteken nem lesz órám, ezért mondjuk akkor majd tudok menni. Jah, az órarendem. Ma tárgyaltam a tanárokkal az irodalom tanszékről, és kiderült, hogy az óra, amire szeretnék menni, nem lesz ebben a félévben, úgyhogy 1940-1990 közötti finn irodalom helyett kortárs finn irodalmat fogok tanulni, amit mondjuk annyira nem szerettem volna, de ez van, nincs túl nagy választék. Szóval terveim szerint a következőképpen fog kinézni, de persze még minden változhat: az első órám a héten délután 2-től haladó finn nyelv 4-ig, utána 6-ig az irodalom. Kedden szerencsére csak egy órám lesz: finn. Szerdán reggel 8-tól 10-ig lehet, hogy bejárok észtre, megnézem, milyen, mert ez elvileg az előadás része, a gyakorlati részével ütközésben lennék, úgyhogy arra nem fogok járni szerintem. 2-től szókincsfejlesztés finnből. A csütörtök a leghúzósabb, persze még így sem durva: 9-től 12-ig nyelvtöri (annyira nem várom...) és 2-től finn olvasásos-társalgásos óra. Ennyi. Pénteken akkor Kielikeskusban angol meg finn, 11-től 3-ig van nyitva. Szombaton mondjuk szakdoga, vasárnap meg az eltés tárgyak. Többi nap szabadidőben meg olvasás a szakdogára, amikor épp' nem szabadidülök. :) Jah, meg gondolom, a finn házik. Szóval nem fogok unatkozni, bár nem is gondoltam, hogy ilyen valaha előfordulhat. Tehát. A kielikeskusos előadásnak szerencsére korábban vége lett, úgyhogy nagyjából időben odaértem a megbeszélt fél 3-ra Maria Mäkelähez, aki az irodalmi tanszék vezetője asszem. Átmentünk valami másik nőhöz, akkor kiderültek ezek a turpisságok, ugyebár. Amúgy mocskos gyorsan beszéltek mindketten, a Maria Mäkelä meg még puhekieliben (beszélt nyelv, ami a finneknél idegesítően nagy mértékben különbözik a standardtől, mind ragozásban, mind szókincsben, szóval majdnem egy másik nyelv, na! Ezek a finnek...) is, kemény volt. Aztán jöttem haza, addigra elállt az eső (reggel amúgy jó volt az idő, szóval khm...). Azt hittem, Ahyoung már itthon lesz, de nem volt, mert ő még ment tovább a tanszékek külön előadásaira. Hívott, hogy menjek vele templomos találkozós-kajálós-beszélgetős estre, de teljesen le vagyok fáradva agyilag, meg hát annyira nem is vonz a templom-téma. Talán majd legközelebb, mert vannak ott finnek is. Viszont elmentünk és vettünk vízforralót (vedenkeitin/kettle :D), úgyhogy mindjárt fel is avatom, mert az a napi 1.5 deci tea, amit kapunk reggel, nem túl sok. Én meg voltam hazafelé Lidlben, vettem mosóport, öblítőt, vacsit meg gyümit és a kedvenc amerikai lidl-s kekszemet sem hagyhattam ki. :) Úgyhogy lassan mehetek is le mosni, remélem, nem cseszem szét a ruháimat... Na, indulok is...

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr12247368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása