HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.08.24. 18:01 valkoinen

Itt van az ősz, itt van újra...

 ... s kicsit korai ez magyar szívemnek... Azt hittem, még azért legalább ezen a héten jó idő lesz. Jelenleg 13 fok van, de egész nap ilyen takony idő volt. Ma korábbra mentünk suliba, mert kaptunk reggelit :) A lapon csak az volt, hogy kávé és tea lesz, de volt fincsi finn süti is, szerintem pulla, ami olyasmi, mint a briós. De mivel kb. senki nem beszél finnül, ezért nem tudtam megvitatni senkivel e félig nyelvészeti problémát, brühü. Reggeli után az egyetemi énekkar adott elő pár számot, az 1. számuk ötletesen a kávéról és a teáról szólt és angol volt, a 2. egy normális finn népdal volt, a 3. viszont rapelemekkel ötvözött. :) Viccesek voltak, mindenkinek nagyon tetszett. :) Utána köszöntött minket a rektorhelyettes, mindenki jópofa volt amúgy. Aztán volt egy előadás Tamperéről, azt egy igen vicces ember tartotta, próbált nagyon interaktív is lenni, megkérdezte, hogy ki van Ausztriáliából, Amerikából stb. Kár, hogy Európát ennyivel elintézte, hátha van valahol elbújva egy magyar. Ráadásul kaptunk körbe egy névsort, és megakadt a szemem egy-két magyarnak látszó néven, de aztán iwiwen nem találtam róluk túl sok mindent. :( Utána a felsőoktatásról beszéltek Finnországban, szóval kevésbé érdekes téma. A kajaszünet után a Tamperei Egyetemről volt több fejtágító is, aztán az IT-dolgokról. Van itt valami Basic user account, ami állítólag az egyik legfontosabb dolog, úgyhogy ma este én is megcsináltam. Tegnap próbálkoztam vele, de valami problémája volt, azt hittem, hogy az a baja, hogy csak az egyetem területén lehet aktiválni, de Ahyoung ma felvilágosított, hogy nem. És valóban, ma már nekem is sikerült itthon. De hogy mire jó ez az izé, azt még nem tudom. 3 napon belül kapok elvileg valami e-mailt, és abban le lesznek írva a továbbiak. Ám legyen és ámen. Az utolsó előadást a Student Union tartotta, akitől a diákigazolványt is kapjuk, és amibe kötelező volt belépni (ez volt a 15 000-es kis kiadás tegnap). 2 egyesület mutatkozott be, akik asszem a cserediákokra specializálódtak, az ISOT meg az ESN, ők szerveznek mindenféle programot, kirándulást, nyilván érdemes lenne belépni, majd utánanézek. Utána fogalmam sincs, miért, de volt egy óra szünet. Én ebben egy finn regényt olvastam: Pepi Reinikainen - Hullu, ihana lintu (Bolond, gyönyörű madár). Utána kezdődött a "party", 4-kor, ami 5-ig tartott. Kaptunk finom szendvicseket, csokit meg teát. :) Meg fellépett egy zenekar, a Poutatorvi: ilyen világzenés-jazzes zenét játszottak, érdekes volt. :) Aztán hazajöttünk, még zsákmányoltunk hazafelé vacsira egy kis kaját. :) Amikor hazaértünk, elhatároztam, hogy most akkor megcsinálom azt a nyomorult Basic user accountot, de bennhagytam a papírt a regényben, annyira okos vagyok... Szóval mehettem vissza érte az egyetemre, még jó, hogy nincs messze... Hazafelé pedig, most először megcsapott a város hangulata, hogy végülis jó itt, tényleg szép város, csak kár, hogy nincs itt egy magyar és/vagy Samu. Akartam ma menni múzeumba, de mivel esik az eső, el kell napolnom. :(

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr312244415

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása