HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.09.30. 23:08 valkoinen

40. nap: az első téli nap? WTF?

 Ugyanis reggel 9-kor, amikor indultam órára, -1 fok volt. Elővettem a sálat. Gondolkodtam, hogy télikabát is kéne, de aztán kiesett a sapka a kabátból, amit otthon nem vagyok hajlandó hordani, úgyhogy elhatároztam, hogy fokozatosan fogok haladni, amúgy is lehet, hogy ez még nem is tél, csak valami tamperei elmebaj. :D A csizmáról megfeledkeztem reggel. A nyelvtöris óra egész jó volt, most is volt magyar vonatkozás, hogy milyen jó, mert nekünk 1000 éves államunk van. :) És a finnek megint hülye kérdéseket tettek fel - nem sikerül megszoknom. :D Amúgy az uráli családfát tanuljuk, nem is tudom, hányadszorra tanulom, 5? 6? Ennek ellenére még mindig nem tudom. :D Szerintem még a 19 nyelvet se tudnám felsorolni. :D Najó, ezt nem reklámozom... Aztán ebéd (nem tudom, mi. A finn neve kebakot, angolul ground meat skewers, passzolom a kérdést, amúgy majdnem olyan, mint a húsgombóc, csak hosszúkás). Délután megírtam az első észt ZH-mat. Hát, asszem ebből se leszek 5-ös. :D Pedig a tanár még beszélgetett is velem óra után, majd a ZH után nem fog, csak szivatni, mint Danielt... :D Amúgy kiderült, hogy december 17-én megyek haza - és ahogy azt leírom, rájöttem, hogy van egy papír: hallgatói tanulmányi teljesítmény igazolása (szép neve van), amit lehet, hogy meg kell várni, meg kell kérdeznem a tanárt, hogy mikorra javítja ki a ZH-t, vagy lehet, hogy Ritát, hogy hogyan is működik ez. Király... Kicsit már bele vagyok fáradva az állandóan felmerülő újabb és újabb problémákba (vagy ezt hívják felnőttségnek? - nem akarom...). Remélem, hétfőig nem emelik feljebb a repjegy árát, csak nem hónap elején van emelés... Észt után hazajöttem, pihi, vacsi, sikerült letörnöm az egyetlen (és kedvenc) bögrém fülét. Jee. 6-ra meg mentem városnéző buszos túrára, ami most finnül volt (meg angolul...), kb. ugyanazokat a dolgokat néztük meg. Az elején leült mellém egy szervező, kicsit kommunikáltunk, nagyon aranyos és barátságos volt. Viszont találkoztam a túrán egy csoporttársammal, Mariyával, orosz csaj, 19 éves, aki egy éve tanul finnül, ahhoz képest elég jól beszél. És tök jó volt, hogy nem egyedül kellett mennem. :) Meg lehetett kommentálni a dolgokat valakinek. :) Facsén össze is barátkoztunk - elmaradhatatlan. :D Holnap meg hétvégén együtt megyünk a Tampere-napokra. :) Na, abbahagyom, mert álmos vagyok. Head ööd (jó éjt észtül :D)!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr542335979

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása