HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.09.29. 20:01 valkoinen

39. nap - megérte felkelni! :)

 Azért, mert kaptunk mindenféle jó cuccot, de erről majd később. :) Ma a szerdai koránkelős nap, 7-kor kellett volna kelnem - nem ment, mondom, rendben, úgyis 8.15-kor kezdődik az óra, lustizok félig. Aztán nem ment, mert rájöttem, hogy nincs reggelim, mert tegnap megettem vacsorára :D. Szóval 7.10-kor fel. Ahyoung ma 2-re ment suliba, de már 7.45-kor fenn viribült, persze, ma is sokáig csengette az óráját, szóval nem értem, miért kelt fel, ha nem esett neki jól. Szerintem szadomazo (a szado annak szól, hogy engem cseszettül idegesít, ha valaki hetedszer is lenyomja az órát, ráadásul neki 2 telefonja van, dupla élvezet). Elmentem a K-marketba reggelit venni meg tízórait, amiből csak reggeli lett :D. Vettem sajtos-szalonnás, még meleg croissant-t (pedig nem Párizsban vagyok :D) meg csokit. Első óra észt, visszakaptuk a házinkat, lett benne egy hibám, amit nem értek, miért. Reméljük, a félév folyamán leesik majd. :) Órán megkérdezte az egyik csaj, hogy mit jelent a nota bene, mert a tanár olyan sokszor mondja. Ebből 2 dolog következik, az egyik rossz, a másik jó. A rossz az, hogy milyen már, hogy fogalma sincs, de még fel sem merül benne, hogy illene tudnia - látszik, hogy azért kulturális értelemben fiatal ország Finnország, pontosabban: később kapcsolódott be az európai vérkeringésbe. A másik dolog, ami pozitív, hogy viszont TÉNYLEG interaktívak az órák, és TÉNYLEG mindent meg lehet kérdezni, és TÉNYLEG nincs hülye kérdés. Utána számtechterem, és most kivételesen (igencsak kezdem érezni a vesztem...) értelmes dologgal töltöttem az időmet: szakirodalom olvasásával-fordításával (irodalomra), és be is fejeztem a cikket (nem mintha hosszú lett volna...). Ebéd után végre elintéztem az utolsó erasmusos papírt, be is szkenneltem (ami azért nem volt egyszerű játék, mert még sosem csináltam :D), és Katka nagyon-nagyon jófej volt, elkísért a könyvtárba, megmutatta, hol van a szkenner. Ha meg már a csehekről van szó, Daniel kijelentette, hogy nem jön többet észtre. :I Igaz, hogy ma kicsit zrikálta a tanár, gondolom, azért, mert nem nagyon jár be, bár elvileg beszéltek erről (mondjuk azóta meggondolta magát, hogy mégis bejön inkább csütörtökönként - megnyugtató, hogy valaki nálam is többet variál, bár neki szerintem mindegy, nekem meg nem...). Szóval ha már a könyvtárban voltam, maradtam is (majdnem sikerült elfelejtenem, hogy lesz még egy órám...), olvasgattam az irodalmas könyvet, amit nem lehet kikölcsönözni, még gondolataim is voltak hozzá! Hihetetlen... Persze, nem biztos, hogy előadásnapló- és egyáltalán egyetem-kompatibilisek... Majd meglátjuk. Reménykedek, hogy kapok egy kettest az előadásnaplómra, nagyon nagy szívás lenne, ha nem végeznék egy kurzust se a tanszékről, lehet, hogy vissza kéne fizetnem a pénzt is. De csak díjazzák majd, hogy megírtam a 10 oldalt (ha sikerül :D)... Utána meg volt a finn társadalom és kultúrás óra. Ma különleges előadás volt, mert a várost (mint ma megtudtam) 1779. október 1-jén (akkor született apa is :D, persze nem 1779-ben :D) alapította III. Gusztáv svéd király, úgyhogy a hétvégén ünnepségek lesznek - itt az ideje művelődni! Ez a terv, nem érdekel, hogy tanulnom kéne. :) Ámen, úgy legyen. Szóval itt kaptunk tamperés kitűzőt meg táskát, ami amúgy elég gagyi, de mosásra jó lesz. :) Ja, meg tök király Finnország-térképet is kaptunk, azt tuti, hogy kiteszem otthon. Ennyi. Befejezem, mert holnap észt ZH. Nägemist (és ezen az egy szón kívül nem sok mindent tudok :D)!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr382333043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása