HTML

UTA-004

A blog a Tamperében eltöltött 4 hónapomról fog szólni.

Friss topikok

Linkblog

2010.08.22. 12:38 valkoinen

Az első napok

 Na, már innen Tamperéből. Sajnos az előző nap kimaradt, mert nem tudtam, hogy a kollégiumi felhasználónevem és jelszavam a postaládában lapul (azt se tudtam, hogy van postaládám :D)... Pedig még gondolkodtam is, hogy írok a tutoromnak, hogy tud-e valami okosságot, na, mindegy. Szóval a szobatársam beavatott, aki egy koreai csaj, szintén 22, angol szakos. Aranyos. :) Ahyoungnak hívják. :) Szóval, kezdem az úttal. Kicsit végig bizonytalan voltam, vajon jó sorban állok-e a becsekkolásnál, ilyesmi. Még fel is hívtam szegény Gegét kb. reggel háromnegyed 9-kor, hogy mi az a bag drop-off. :) Jó hosszúak voltak a sorok, végül 24 kilósra sikeredett a csomagom, amit elég szörnyű volt cipelgetni, be is szakadt tőle a körmöm, pedig nem is volt nagy. Fura volt, hogy az átvizsgálásnál még a cipőt is le kellett venni. Aztán megint várakozás a kapunál. Vettem 560-ért egy fél liter üdítőt, nem semmi ár... Figyelgettem a körülöttem lévő magyarokat, volt pár. A repcsin fura volt, hogy nem volt helyjegy, hanem bárhová le lehetett ülni. A turkui reptér is érdekes volt, már nem kérték el megint a személyit, ilyeneket. Onnan busszal kellett bemennem a buszállomásra, szerencsére el sem lehetett téveszteni az indulási helyet. A bőröndöm nem nagyon bírta a strapát, 2 helyen is megrepedt, remélem, a visszafelé utat még kibírja. A reptéri buszon ki volt vetítve a következő állomás neve, én azt hittem, sokan leszállnak majd a buszállomáson, de csak páran. Elsőre azt gondoltam, rossz helyen álltunk meg, mert csak egy sima buszmegálló volt, de aztán ott volt az, csak kicsit távolabb. :) Pont bent is állt egy busz, de mire előkapartam az órám, addigra elment. Kb. 20 perc múlva ment a következő, addig bementem a Hesburgerbe (a finn McDonalds), mert már iszonyat éhes voltam. 15.04-kor elindult a buszom, pedig 15.05-kor kellett volna neki, ejnye. De a sofőr nagyon rendes volt, se szó, se beszéd betette a csomagom a csomagtartóba, és Tamperében ugyanígy. A buszról írtam a tutoromnak, Laurának, hogy 17.10-kor érkezem (a busz, amit elérhettem volna akár, csak 17.35-kor ért be, úgyhogy még jól is jártam, hogy nem értem el). Aztán szerencsére vissza is írt, hogy jó, akkor jön ki elém. Ő is nagyon aranyos, szintén 22. Megölelt, meg minden, tiszta fura volt ez egy finntől. :) Általában értettem, amit mondott, bár nem tudom, mennyire moderálta magát. :) Találkoztunk 3-4 ismerősével is az utcán, volt köztük 2 csaj, akik szintén finn irodalmat tanulnak az egyetemen, ők is aranyosnak tűntek. :) Aztán elmentünk a szálláshoz, a 4. emeleten lakom, csináltam pár képet a szobáról meg egy bénát a kilátásról, majd arról lehet, hogy csinálok még, mert fel kellett volna állnom az asztalra ahhoz, hogy normális legyen, de ahhoz akkor nem volt kedvem. :) A szobatársam már itt volt, mint kiderült, augusztus elején érdekezett, mert volt finn nyelvtanfolyamon, de nem sokat tud, sajnos. De csak ma reggel találkoztam vele, mert csak éjjel érkezett haza, valami barátjánál volt. Lekísért boltba, aztán kb. ennyi történt ma. Úgyhogy lehet, hogy majd még este írok.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://uta004.blog.hu/api/trackback/id/tr32238751

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása